måndag 19 oktober 2015

Skåne kapitel 4

Från Dana till Stallet
vi gjorde det!!











































Det har varit en mycket intensiv vecka
det är inte svårt att gissa min trötthetsnivå just nu
I dag är min fina sambo iväg några timmar
och jag har fått order om att ta paus från allt
och det gör jag
Efter lång sovmorgon och frukost 
kryper jag ner i den obäddade sängen och plockar fram min laptop
lyssnar på Anna Ternheim
öppnar bloggen
det känns bekant
tryggt
hemma




















Stallet är inte stort
men charmigt
förutom den lilla detaljen att vi inte har något vatten
det slutade fungera natten till lördag
Jag har inte fått duscha sedan jag städade badrummet i Dana i torsdags!!!
Jag som inte är människa utan dusch varje morgon!!
Vi hoppas på ett vvs-mirakel idag
det hade varit fint att kunna gå på toa
duscha
och diska
jag ska aldrig mer klaga över att jag måste diska
jag längtar efter att få diska!

Jag försöker koppla bort hygientankar
och njuta av det som vi faktiskt har...











































Det finns en del humor i att jag bor på en gård
för jag är verkligen ingen lantis
jag har för länge sedan flyttat från skogen
och förälskat mig i stadslivet
Stallet är omringat av motorvägar
och jag känner mig trygg med att höra suset 
och veta att jag inte är alldeles isolerad
att pulsen är nära
och jag vet att jag en dag bor i civilisation igen
där vattnet inte bara försvinner!

Mina föräldrar har hjälpt oss hela vägen hit
och i vanlig ordning varit rena superhjältarna
i går åkte de hem
och vi blev för första gången själva i stallet
det känns så overkligt
det har bara gått ett halvår
sedan jag fick syn på den där snyggingen på dansgolvet
och här sitter vi nu
och spelar kort i den 200 år gamla foderförvaringen
jag är så utmattad
men så väldigt lycklig över att från och med nu
inte behöva känna stressen över att vår tid är så begränsad
att ses en helg då och då
när tiden har skenat alldeles för snabbt mot avsked
att inte veta riktigt när vi ses igen
Nu när vi säger hejdå
vet vi att vi ses snart igen
hemma
vi kommer hem till varandra

Jag var färdig med sambolivet
och tre gånger har jag sagt att jag aldrig mer ska bo i skåne
sen kom du
och jag har nog aldrig kämpat så hårt 
som jag gjort de senaste månaderna
för att förverkliga en dröm

Jag är så trött i kropp och själ
Jag är verkligen jättesmutsig
men hjärtat ler :-)





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar