torsdag 8 oktober 2015

Sista veckan...












Sitter i sängen och blickar ut över min flyttröra
jag är så trött i kväll
det är alldeles för många känslor i omlopp nu
så många "sista"
sista lektionen med den ena eleven efter den andra
sista pannkakskalaset med personalen och vovven
i morgon är det sista uppkörningen
sista dagen på jobbet där allt känns tryggt och hemma 
sedan 
ja
vad händer sedan?

Det är så många känslor
och tusen tankar som jag inte hinner fånga eller sortera eller förstå
jag längtar till nästa kapitel
men för att kunna skriva det
måste jag avsluta ett annat
sätta punkt
och sedan på kungligt sätt vända blad

Det är inte många dagar kvar att spela på
jag har inte tid att tänka känna förstå så himla mycket
men
när jag hinner känna efter så drabbas jag av separationsångest
det finns människor jag inte vill ha på avstånd
och lilla Tintin kan jag inte ens tänka på just nu....
När jag kör över Röde Orm och ser staden lite från ovan
staden som så väldigt mycket alltid har känts som min
så känns det overkligt att jag än en gång beger mig härifrån
Jag har gjort det här så många gånger
packat lådorna
packat upp
och sedan packat dem igen

Senast jag kände att jag packade upp för att stanna
alltså hade för avsikt att stanna
var 2006
Då flyttade jag in i min fina lägenhet i Frölunda
...och ett år senare hade jag flyttat därifrån...
Sedan dess har jag bott på så många ställen där jag vetat från början
att jag inte ska stanna
den här flytten är inget undantag
jag skulle inte stanna i Dana
jag kommer inte att stanna för alltid i stallet

I dag fick jag frågan var jag känner att jag hör hemma
"Är du göteborgare, eller smålänning eller vad är du, vad känner du dig som?"
jag kunde inte ge något bra svar på det
men jag kommer alltid tillbaka till Göteborg
och det är där jag känner mig mest hemma
Jag har nog aldrig känt mig småländsk 
även om jag tillbringade mina första 17 år där
jag var aldrig hemma
Hur Malmö och stallet kommer att kännas vet jag inte
kanske kommer jag än en gång tillbaka till mitt kära Göteborg
men då har Stormvinden sagt att hon följer med :-)

Jag sålde min TV härom kvällen
innan dess hann jag se Molly Sandén på nyhetsmorgon
och sedan fastnade hennes "Phoenix" i huvudet på mig
inte min musiksmak egentligen
men den tilltalar mig
och Molly Sandén står upp på ett sätt som jag önskar att fler kunde göra
så alla respekt till henne
och "Phoenix" är en symbol jag ofta återkommer till
livet är verkligen så

Min fina sjukgymnast/livscoach/terapeut
som jag hade ett "sista" möte med i går
som inte blir det sista 
eftersom vi tack och lov bestämde oss för att hålla kontakten
hon sa att hon sett mig i alla skepnader
och att hur jobbigt det än har varit så har jag ändå rest mig upp varje gång
och hennes leende när jag berättade om hur lycklig jag är för allt jag har idag
det lyfter mig lite till
att andra människor unnar mig det här
det betyder något
det betyder väldigt mycket
och när jag hinner känna efter 
så är det en också en väldig massa lycka inuti just nu
som en Fenix i sin absoluta glans
och jag flyger inte ensam :-)


Innan jag somnar 
vill jag säga tack för all den fina respons jag fick för mitt förra inlägg
det var så stort och starkt att läsa allt ni skrev till mig
och jag kunde andas ut när responsen började rulla in
och känna att jag gör rätt som öppnar mig
för jag vill ju ge andra en chans att förstå
det går inte om jag är tyst
så jag låter väl händerna återvända till tangenterna då och då
för det kom ett par meddelanden som fick mig att förstå 
att det inte är helt utan mening












1 kommentar: