torsdag 30 april 2015

Virvelvind och vilda vågor

Valborgsmässoafton
jag vet egentligen inte vad det betyder 
jag är bara så otroligt tacksam över en kortare arbetsdag
och en längre helg
jag är så himla trött
min kropp bestämde sig för att sluta sova
samtidigt som mina arbetsdagar blev fullbokade för första gången i år
jag hade inte klarat de här dagarna utan doping! ;-)

Mina dygn i skåne
fyllde på mina depåer
Kvinnan jag får lära känna är en virvelvind
och jag 
har alltid varit svag för stormar
Små krusningar gör mig sjösjuk
på riktigt
jag trivs bättre 
med vilda vågor
jag behöver
vilda vågor
annars kommer jag ingenstans
och jag vill inte stå stilla

Jag läste förresten en sak om kärlek
som jag fastnade för:













Jag är en envis jävel
fråga vem som helst
det är en styrka
och ett aber

Ett av mina problem här i världen
är att släppa taget
Det blev tydligt när jag var på en höghöjdsbana för några år sedan
tillsammans med ett gäng höjdrädda människor
De som kämpade mot sin höjdrädsla upplevde en lättnad över att få hoppa ner
Jag däremot njöt av att klättra upp och gå balansgång
utsikten var fin
känslan var bara härlig
men jag hade enorma problem med att släppa taget och falla 

Jag stod på ett rep 25 meter upp i luften 
och knep så hårt jag kunde med tårna för att lyckas hålla mig kvar
men till slut föll jag mot marken
och det var en panikartad upplevelse
att inte veta om jag hade en säker lina
om jag skulle slå mig sönder och samman
eller om jag skulle landa på mina fötter och gå stolt därifrån

The noble art of letting go

Den konsten jobbar jag med
och jag vet att jag kan
men jag behöver bli bättre på att veta när jag ska göra det


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar