måndag 20 april 2015

Stepp stepp stepp :-)

Den här arbetsdagen alltså... tämligen perfekt :-)
Jag började den med att sitta och lata mig i biltvätten
sedan stod jag och hängde medan två grabbar bytte till sommardäck på min bil
och efter det vilade jag i trafikverkets soffa
medan min elev glänste på sin uppkörning
slutligen satt jag en stund på bänken utanför skolan och drack finkaffe
med hunden Sigge i knät...

*gäsp*

Eftersom jag slutade tidigt och var på strålande humör
så åkte jag till Chilli och slog till på den dyra hallspegeln som jag lurat på länge
och i dag, just i dag, hade de 20% rea på allt i butiken...

Nu borde det enligt all statistik vända
och jag förberedde mig mentalt för ett jobbigt utvecklingssamtal med min chef...
det brukar inte vara någon rolig historia...
Han bad mig för första gången att inleda
och av olika anledningar känner jag mig starkare än någonsin just nu
så jag öppnade kaxigt med att säga att jag har blivit på bättre
på de punkter som vi pratade om i höstas
och han höll med
han höll med
jag är fortfarande i chock
han höll med mig!!

Veckan har börjat helt fantastiskt
och ja...den har bara börjat :-)

Jag kom hem nyss och packade upp den stora spegeln 
och kom att tänka på min gamla KBT-terapeut
som inte hjälpte mig speciellt mycket
men hon hade varit väldigt stolt över mig i dag
Dysmorfofobi och speglar... det är inte direkt ett lyckligt äktenskap!
I många år undvek jag speglar
och mina vänner har tyckt att det varit lite jobbigt och konstigt
att jag inte haft någon helkroppsspegel hemma hos mig
men fram till för ett par år sedan var det helt omöjligt
men nu står den här



















och jag har köpt den av egen fri vilja och med gläjde inblandat
jag har tittat i den
och det är okej

JAG
ÄR
OKEJ

Tänk om jag kunde gå tillbaka till en yngre version av mig 
och berätta att allt kommer att bli okej
(jag hade förmodligen inte trott mig)

Trots seg teorikväll i morgon så ser jag fram emot att fortsätta veckan
jag har möte med min coach/sjukgymnast/vägvisare på onsdag
och jag har inte gjort ett skit sedan sist 
jag står still
men det kan jag säga till henne
och hon kan få det till något positivt
det har i alla fall inte gått åt helvete
och med tanke på hur livet har sett ut sedan vi sågs sist
så ska vi vara jävligt nöjda med det!

Sedan är det nerförsbacke mot helgen
en helg jag ser fram emot med ett stort fånigt leende
Vissa saker brukar jag verkligen inte deklarera i klartext
men nu gör jag det 
för jag är så innerligt trött på hemligheter

I helgen åker jag tillbaka till Malmö
för en date som jag har längtat efter sedan jag åkte därifrån
och i väntan går jag och sjunger knäppa Lill Lindfors-texter 
om en julklapp i april
och för första gången på länge
är det inte svårt att vara jag
alls

JAG VET ATT ALLT KAN VÄNDA OCH GÅ ÅT HELVETE
men just nu 
just i dag
tänker jag inte lyssna på korparna

Jag är okej
Jag är mer än okej :-)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar