tisdag 14 april 2015

Ja men nu är jag nog lite frälst....

Min chef tror att jag har vilat i fyra dagar
Jag har varit ledig i fyra dagar
det är inte samma sak
Min långhelg i Malmö var kanske ett uppvaknande
men den handlade inte jättemycket om sömn

En trött trafiklärare är en ganska värdelös trafiklärare
särskilt när hon smyg-gäspar slut på allt syre i bilen
Klockan ringer oftast vid 6 här i Dana
men av någon anledning har jag fått för mig att jag ska vakna kl 4
och sedan inte somna om...
Detta har pågått ett tag...

Det var inte så länge sedan jag låg här i vargtimmen
och sjöng på en gammal William-favorit
innehållande följande textrad:

"Slå mig i huvudet så hårt att jag glömmer
ditt hår dina ögon och alla ord som du sa"

Jag skrev således ihop en enkel manual för människor med liknande problem:

1) Köp en gjutjärnspanna
2) Slå den hårt i huvudet

Jag ligger fortfarande vaken av samma anledning
men med en helt annan känsla :-)













Malmö alltså...
Det kom en inbjudan för ett tag sedan
som jag inte alls hade förväntat mig
jag tvekade inte en sekund 
den kunde inte ha kommit mer lägligt
och det visade sig vara ett ganska genialt drag
i alla fall för mig...

Jag har inte skrattat så mycket sedan.....
jag minns inte...
...har jag någonsin?

Malmö var överraskande på många sätt
jag har sett den staden från fel håll
på fel humör
med fel inställning
kanske med fel människor
nu gjorde jag allt tvärtom
och det gav resultat

Allt som blev sagt
Allt som blev gjort
Allt som blev förstått
Allt som finns kvar att göra
Ett enda dygn löste så många knutar
och sedan fanns det flera dygn kvar 
till och med fler än jag hade tänkt mig 

Tillfälligheter
eller vad
jag har ingen aning 
men livet serverar mig underbara överraskningar i bland
som en julklapp i april
och jag borde ha någon slags tillit vid det här laget
att det ordnar sig
det finns så många vägar jag ännu inte känner till
men det är svårt att se det som något positivt
när man har gått vilse
och bara vill att någon ska lysa upp en väg ut

Om man står stilla en sekund
och har den himmelska turen att man står stilla just under rätt sekund
så kan hela jävla världen stå stilla en sekund
och bli så mycket ljusare
som ett riktigt Carola-halleluja-moment 

Och det är exakt så här ska hon presenteras:
"Kvinnan i fråga är underbar, hon är Carola"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar