onsdag 14 januari 2015

Över krönet

Förmiddag hos coachen/sjukgymnasten/energiladdaren
Sist vi sågs var det november
på alla sätt och vis

De här stödsamtalen ger mig ofta insikter
perspektiv
inspiration
motivation

I dag var det framför allt insikt och perspektiv det handlade om
Hon kunde inte hålla tillbaka sin glädje när hon såg mig
det handlar inte om att jag har gått ner i vikt
för den står helt still och har gjort så länge
men hon såg någonting hon inte har sett på en lång tid
eller.... nej, så här sa hon:
"Du ser..... bra ut! Jag har aldrig sett dig med en sån positiv aura!"


Hon illustrerade hur jag har sett ut under hösten
och eftersom hon är så underbart brutalt ärlig 
så berättade hon att hon tänkt: "stackars människa" om mig
I dag när vi pratade förstod jag också vilken uppförsbacke det har varit
och att det faktiskt har vänt

Mina slutgöranden kan vara något av det smartaste jag gjort
Jag förväntar mig ingenting
och kan inte bli besviken
Jag oroar mig inte
Jag ägnar mig åt att konstatera
och så klart
acceptera
och det otroliga är att det just nu verkar fungera

I dag behövde hon inte ge mig inspiration eller motivation
den hade jag med mig när jag kom
Jag berättade hur enkelt allt blir när jag får göra som jag själv vill
och vårens planer är redan klara
Hon kunde bara sitta och le stort och konstatera att det går bra nu

Fick en stor kram när jag gick
och hennes sedvanliga "Heja heja!"
och så synade hon mig från tå till topp
och sa igen:
"Så här har jag aldrig sett dig"


Okej, jag fuskar lite med drivkraften
jag kanske har hittat the drug that works
men jag fuskar inte alls lika mycket som jag har gjort tidigare ;-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar