fredag 21 juni 2013

Midsommardröm

Välsignade midsommarafton
jag sov till kl 12 i dag...
Jag bryr mig inte om midsommarafton
varför skulle jag fira sommaren 
jag vill ju ändå bara att den ska ta slut :-)
Däremot behövde jag innerligt en sovmorgon...

Mitt nya jobb skiljer sig mycket från mina tidigare
När jag har jobbat i butik har jag många gånger haft det stressigt
det har varit julhandel och oändliga köer,
det har varit smile whatever the hell happens 
och det har varit tungt - rent fysiskt
jag har kånkat böcker, soffor, ekbord, tallrikar, kaffemaskiner, högtryckstvättar
men jag har inte direkt överansträngt hjärnan...
Nu sitter jag mest stilla
men kan aldrig någonsin slappna av
aldrig

Den här veckan har varit så sjukt intensiv
jag tänker inte ens försöka beskriva den
men trots att jag sov till kl 12 i dag
så skulle jag lätt kunna gå och lägga mig igen, knappt fyra timmar senare.

I dag är det alltså midsommarafton
Squirrel är sjuk sedan några dagar
så kvällens middag med vännerna är inställd
TV:n får underhålla oss i stället
midsommarblommor av stål
är inte det sämsta
och det som råkar finnas i kyl och frys får liksom duga
Jag orkar inte
Squirrel orkar inte
Tintin skulle alldeles säkert orka
men hon är lyckligast om vi bara stannar hemma
Hoppas ni har den midsommar ni önskar er
och att solen skiner på er som vill ha den
vi är nöjda precis som det är ;-)


Midsommar på Gyllene Heden








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar