tisdag 11 december 2012

13 och 14 dagar kvar!

Det är tretton dagar till julafton
och
Det är fjorton dagar kvar i skolan!
Det senaste är,
för att säga det rakt ut,
faan inte klokt!

Jag har snart klarat av alla kurser
Jag har snart tagit mig genom det som jag trodde var omöjligt
och som för tre år sedan såg fullständigt omöjligt ut

Ni som följt mig längs vägen vet vad jag pratar om
och jag vet att ni förstår lite av den stolthet jag känner inom mig just nu...

I dag var jag på det sista utvecklingssamtalet
det så kallade avvecklingssamtalet
och jag måste få säga det
för det tog faktiskt 38 år att komma hit
men nu har det hänt...
det som lärarna tjatade om på varenda betygssamtal i högstadiet
och på gymnasiet 
och till och med på komvux.....
"Du måste bli aktiv på lektionerna"

Jag kunde aldrig få ett högsta betyg i något ämne, hur duktig jag än var på proven, eftersom jag var livrädd för att prata inför folk...
I dag fick vi reda på betyg i de kurser vi klarat av hittills
och när det kom till "Trafikpsykologi" så fick jag full pott.
Det kanske inte är helt otänkbart med tanke på att jag har en del att komma med när det gäller psyket ;-)
Att mina inlämningsuppgifter håller måttet är jag inte så förvånad över
men.... min lärare grundade även betyget på "mitt engagemang på lektionerna".

Jag fick nästan torka en tår
för det här är inget annat än en seger för en sån som jag :-)

Mina andra betyg förvånade mig faktiskt, för så jävla duktig är jag inte,
men det är roligt att lärarna ändå har tolkat det så ;-)
Jag ska försöka ta med mig allt det sagt ut till sista praktikperioden 
och använda det som en sköld mot min prestationsångest
och det där sunkiga självförtroendet som envisas med att hälsa på....

Apropå full pott så var det ungefär så vi summerade lördagen vad gäller julmarknader!
Squirrel och jag maxade genom att plöja Haga Julmarknad, Kronhusbodarnas julmarknad och så det häftiga internationella torget i Bältesspännarparken där vi hade tur och lyckades pricka in den sjungande julgranen också ;-) 
 Vi hade tänkt ta en sväng till Liseberg på kvällen men  ömma tår och trötta ryggar drogs mot en TV-kväll i soffan i stället. Det tog tre timmar innan jag hade tinat upp efter den ovanligt kalla dagen ute på stan...



Kallt ute.... 


Förbaskat kallt....


Mycket varmare inne :-)



"Gå ni på julmarknader, jag stannar här vid elementet" 


Haga är alltid mysigt, men Haga i juletider är något alldeles extra...


...och något ytterst ovanligt i sammanhanget - snö!



Kronhusbodarna är ett måste till jul!


Inte minst för att man vill titta in i Chokladfabriken :-)


Fast just den här dagen blev det bara ögongodis
(någon vann ju tre kg choklad på Liseberg för två helger sedan)


Liseberg förra helgen, kallt som svordom men alltid värt besväret...


Till helgen blir det förhoppningsvis det stora pepparkaksbaket på Gyllene Heden, i år blir de bland annat i form av ekorrar :-)
Hoppas ni känner något av den själsliga lycka som jag känner inför den här julen.... Jag försöker alltid undvika stress och bara göra det jag vill och det som jag känner för och det som jag tycker att julen handlar om - vara med dem som jag älskar och bara... just det... vara.....

Tid tillsammans - kan det vara en av årets mest värdefulla och uppskattade julklappar? Den står i alla fall överst på min önskelista.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar