onsdag 28 november 2012

Årets granpynt och guldstjärna på moment 5

Varje jul försöker jag hitta ett litet julgranspynt
som ska vara till minne för just den julen
Förra julen köpte jag en liten ekorre, så klart
och i dag hittade jag den här :-)
Tintins första jul med oss måste ju firas lite extra!

















Den här veckan har vi påbörjat den sista delkursen på utbildningen
och den verkar bli ganska kämpig
men på något sätt reder jag ut det också,
om inte annat med lite hjälp av mina vänner :-)

I dag var det som vanligt körlektioner med egna elever
och sista lektionen, 
den där som jag gick ut till efter att ha sovit en stund på soffan,
och kände mig så där lagom superladdad inför...
hemska moment 5
- backning, vändning, parkering -
mitt skräckmoment!!
den där lektionen
då jag dessutom får med mig 
min skräcklärare
den där svårflirtade kritikern som alltid gör mig så jäkla nervös...
och jag känner efter lektionen att det gick väl si så där...
...och så kommer domen...
"Det kan inte bli bättre än så här"

eh..... okej??

Det handlade visserligen inte om hela lektionen, 
men ändå... han lovordade mina instruktioner 
och berömde min verbala förmåga
Hade jag bara lyckats förklara backning runt hörn lite bättre
så hade jag nog fått full pott :-)

Det var otroligt skönt att avsluta dagen så
särskilt efter att min förmiddagselev hade ägnat sig åt vänstertrafik några gånger
där lastbilen vi mötte körde korrekt högertrafik...

Det är onekligen en spännande och oförutsägbar värld man ger sig in i.

Onsdag kväll betyder som vi alla vet BONDE SÖKER FRU
och där går det också alldeles för snabbt mot slutet
Hur ska det gå??
Blir Harriet kamelfru?

Kommer Klas att plocka bort ännu en Scary Mary från sin gård
och sedan leva lycklig alla sina dagar med Sandra?
Kommer Ockelbo att leverera ännu en drömprins?
Och skånetönten
och hans blondiner
skiter jag fullständigt i.
Skolarbeten likaså.
För i kväll alltså :-)





6 kommentarer:

  1. Men bästa bänkis du är BÄST!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir väl som man umgås, så det finns hopp för dig också :-) Vi är ju Dreamteamet :-)

      Radera
  2. Kul idé med ett litet speciellt julgranspynt för varje år! Jag skulle förstås skriva årtal på dem, annars skulle jag säkert aldrig komma ihåg vilket år det var. Men det kanske du gör oxå i och för sig.
    Mysigt inlägg om körningen och Bonde söker fru. Det programmet gick här oxå något år, men blev tydligen ingen succé.
    Hälsningar från ett regnigt Aten!
    ☂☂☂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Långväga besök, vad roligt att du lämnade en kommentar :-) Bra idé att skriva årtal, det har jag faktiskt inte gjort... men jag tror ändå att jag kommer i håg vilken jul alla saker tillhör då de är förknippade med starka känslor ♥
      Men hur kan Bonde söker fru INTE bli succé?! Det är ju det bästa programmet någonsin :-) :-)

      Radera
  3. Jag måste bara säga hej :), och grattis till att det går så bra med utbildning till körskollärare. Vi pluggade Handel och kontor tillsammans för herrans massa år sen....krammar från Ann-charlotte (Betty)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jösses! I bland blir man glatt överraskad och minst sagt förvånad! Har du hittat hit!? Vad roligt att du gjorde ett litet avtryck :-) Tänk att det är 20 år sedan vi tog studenten och sa tack & hej allihop... Undrar självklart vad du gör och var du finns och hur du lever i dag. Hör gärna av dig och berätta :-) Kram!

      Radera