tisdag 24 juli 2012

Härdsmälta och saknad


NEJ säger jag!!

Det är inte lätt att åka från Gyllene Heden. I går var det Squirrel som hade packat väskan för några dagar i huvudstaden, och Tintin protesterade på sitt eget sätt...
Lilla kloka katt, hon förstår precis vad som väntar när vi människor börjar härja med hårtork och plattång och annat som indikerar att vi är på väg att bege oss hemifrån.
Hon tittar både vädjande och uppgivet på oss, och vi vill inget hellre än att stanna hemma hos henne.
I morse körde jag tidigt från Göteborg till Helsingborg, och Tintin gäspade lika stort som jag när klockan ringde vid fem... Varför gå upp mitt i natten när man kan ligga kvar och bara gosa??
Det är svårt att lämna henne ensam,
lika svårt varje gång.
I helgen tänkte vi att ja, varför inte ta med henne på en utflykt, så slipper hon vara ensam hemma. Lite sol och gräs och varma klippor, kan inte det vara mysigt som omväxling och kanske rent av lite spännande?
Tydligen inte.
Hon avskydde varje sekund!



Desto skönare för samvetet då, att hon får leva som innekatt.
Och eftersom hon avskyr andra pälsbeklädda djur så får det bli som ensam katt...
Tur är väl det,
jag skulle lätt kunna bli en crazy cat collector ;-)

Även om jag inte känner mig ett dugg redo att börja arbeta som trafiklärare så längtar jag till allt det här är över och jag kan landa på EN plats och ha ETT hem. Nu bor jag på två ställen och har mitt hem nedpackat på ett tredje. Det fungerar, men det är inte optimalt, särskilt inte för mig... mitt hem har alltid varit min borg :-)
Och saknaden jag känner så fort jag lämnat min söta lilla familj i Göteborg blir bara värre för varje gång...

Inte ett dugg redo, nej....
Om en vecka kommer våra första elever till Trafiklärarnas Trafikskola.
I huvudet råder kaos.
I kroppen smyger en panikattack omkring och bara väntar på att få leva ut i full kraft.
I hjärtat finns ingenting som säger mig att jag har valt rätt.

Det lär visa sig
Ganska snart

Usch

Och på tal om Usch
GRATTIS alla ni summerlööövers out there...
Solhelvetet steker
min hjärna smälter
och kunskapen som ska sättas på prov om två dagar
flyter bort från mig som lava...

Temperaturen
är väl ungefär det enda som är på topp i skåne i dag
och 22 mil härifrån anar jag att någon annan inte heller är helt nöjd.......


Fast det är klart, med världens bästa reservmatte på ingång så lär i alla fall den här lilla damen vara hur nöjd som helst i kväll :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar