onsdag 20 juni 2012

Rätten att gnälla lite...

De senaste dagarna har jag tillbringat i soffan... mycket förkyld och mycket ynklig.
Lyckligtvis har Tintin hållt mig sällskap, och Squirrel har helt enkelt fått stå ut med mig några extra dagar. Något extra gnällig dessutom. Jag alltså. Inte stackars Squirrel.
TV:n har serverat gott och blandat och i dagens avsnitt av Ellen DeGeneres fick jag sannerligen en ny idol... Kolla den här killen och bli inspirerad:


Jag är inte typen som tycker att man inte ska gnälla för att "andra har det värre".
Klart man får gnälla när man verkligen måste!
Jag tycker inte det hjälper att tänka på svältande barn i afrika när jag fått näsbenet avslaget, det gör liksom lika förbannat ont ändå. Det är självklart mer synd om dem men för tillfället har jag lite svårt att fokusera...
Jag tycker inte det är ett dugg tröstande att få höra om någons granne som fått inbrott och blivit bestulen på ALLT när jag själv har tappat bort min plånbok och befinner mig i lätt panik. Visst - det var absolut mycket värre för dem men det hjälper inte mig just nu!
MEN
Jag ska ändå erkänna att jag kände mig lite mindre ynklig när jag såg B-boy Hourth på TV i dag.....
Min förkylning går över. Jag kommer att kunna andas normalt igen någon av dessa dagar. Hoppas jag. Men killens ben växer inte ut, och han verkar inte tycka ett jävla dugg synd om sig själv. Killen är med på "The Immortal Tour" och dansar till Michael Jacksons musik.... Vad säger man? Han dansar röven av de flesta tvåbenta här på jorden! Respekt!

Midsommar på gång igen. Bra väder verkar det bli också för en som gnäller HUR MYCKET SOM HELST när temperaturen stiger över 25 grader. För jag gnäller inte resten av året. Det hjälper INTE att säga till mig att "snart går vi här och fryser igen och längtar efter sommaren".

Jag har aldrig längtat efter sommaren. 
Jag längtar efter höst.
Nu och Alltid.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar