tisdag 12 juni 2012

Glädjeskuttar lite och tackar Fru B...

Men...... vad glad man blir när man får höra snälla saker om en :-)
Utvecklingssamtal på skolan, jag beskriver mig själv och de instämmer i en del, säger emot mig i annat. Jag är tydligen inte så hopplös som jag tror, tvärtom verkar mina lärare anse att jag är på rätt spår.... 
Efter alla fina ord om mig, min personlighet och min positiva utveckling var jag nära att börja gråta - förstås :-)

Jag skulle önska att Fru B fick höra om allt som händer, hur jäkla bra det faktiskt går för mig....
Jag skulle vilja säga tack för allt jag fick med mig från våra samtal....
Jag skulle kunna skrika högt över den berusande känsla jag fylls av när jag inser hur långt jag har kommit och för det faktum att jag verkligen börjar se en framtid för mig själv....

Om två veckor får vi en paus från skolan, vi har "självstudier" i tre veckor och jag planerar att studera mig själv på lite håll i landet :-) Bland annat ska jag äntligen åka och hälsa på min lilla gangster-Charlie och D... Jag hoppas på att få träffa flera av dem som jag saknar och aldrig hinner eller ärligt talat orkar ta mig tid för.... pendlandet är en aning slitsamt, känslan av hemlöshet likaså... men jag klagar inte - jag beklagar bara att jag varken hinner eller orkar hälften av det jag vill...

Ännu ett skäl till glädjeskutt denna dag är att jag ä n t l i g e n kommer att få min första utbetalning från CSN i morgon!! Min "hyresvärd" är informerad och väl medveten om att hon får köra mig till stora köpcentrat i morgon :-)

Av stenar som faller från mitt hjärta kan man se cirklarna
de slutna cirklarna
tänk ändå att jag vågar
tänk att Fru B hade rätt....
...det bor en Too-Ticki i mig trots allt...


Och Kent gör transportsträckorna SÅ mycket skönare.......

3 kommentarer:

  1. Pia du vet att du inte är hopplös!! Varje dag i skolan så skrattar vi härligt och stöttar varandra! Dessutom har jag ju dej som skyddsängel!!

    SvaraRadera
  2. :-) Du är en sweetie! Bästa bänkisen och en fantastisk framtida trafiklärare!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat och välförtjänt vid detta laget. Långa vägar att gå lönar sig dessa dagar. Om du är ute och far, riiing och kom hit. På väg till D så kanske det går att kombinera? kram VG

    SvaraRadera