onsdag 2 maj 2012

Hope/No hope

Den förbannade sommaren närmar sig...
I vanlig ordning ska det jublas över värmen som plötsligt ångar upp från helvetet
och jag är i vanlig ordning den enda som inte stämmer in i sköna-maj-välkommen-sången...
...eller?
Den här våren finns det Någon i mitt liv
Någon som förstår det viktiga
Någon som förstår att "Black Celebration"-albumet är ett mästerverk
Någon som tveklöst väljer katt framför barn
Någon som utan förhandsinfo återger mina favoritcitat ur "Pride & Prejudice"
Någon som svär lika mycket som jag över att den förbannade sommaren snart är här...
Det ÄR inte trevligt att svettas
Det ÄR inte trevligt att vistas i närheten av andra som svettas
Det ÄR inte trevligt att inte kunna andas, tänka, sova, vara vaken...
men det är alldeles förbaskat skönt att inte längre vara ensam om att hata sommaren :-)

Det finns kanske hopp, även om mina tankar i dag av olika skäl sökt sig till den här texten:



Även om solen har strålat obarmhärtigt från klarblå himmel hela dagen
så har den mest helvetiska värmen inte drabbat oss ännu
alltså orkade jag promenera hem efter skolan
och där mötte jag den här lille sötnosen:


just som jag gick och tänkte på Någon
som måste vara den enda ekorren i hela världen 
som har svindel
denne Någon är
om ni inte redan har gissat det
mycket speciell 
på det allra bästa sättet....



2 kommentarer:

  1. Med en speciell "ekorre" och en liten kisse i ditt liv tror jag nog att du kommer överleva den förhatliga värmen fina du :) Sprayflaska med svalkande vatten är inte helt fel, passa på att spraya lite på folk som gillar värmen också mo-ha-ha-ha
    kram

    SvaraRadera
  2. :-)Kärleken övervinner allt..... kanske till och med högsommaren ;-)
    Bra idé att beväpna sig och bekämpa alla som tjatar hål i huvudet på en om hur fantastiskt det är med 42 grader i skuggan! Kram och tack fina vännen!

    SvaraRadera