torsdag 26 april 2012

Utan lokalsinne i Gantofta

Tre hektiska skoldagar är äntligen avklarade...
Två prov, tingsrättsarbete, en turbokurs i PowerPoint med tillhörande redovisning av "inledande manövrering", landsvägskörning förbi Stålfarfars hus och vänster (eller höger) efter (eller var det före) möllan utan vingar...
och för den som eventuellt undrar:
NEJ, jag hittar inte här
jag lär mig aldrig att hitta här
och mina anteckningar hjälper föga när jag själv sitter vid ratten :-)

Förutom att mitt lokalsinne upphör att fungera i samma ögonblick som jag passerar Hallandsåsen (när jag kommer från norr alltså... eller?) så har det varit en bra vecka.
Jag tror att jag har klarat de två proven med godkänt resultat
och det är förtvivlat viktiga poäng för en som slåss mot CSN
Jag svimmade inte av skräck (och inte av något annat heller för den delen) när jag skulle prata inför gruppen i dag
så det går framåt
och det är - trots att mitt lokalsinne är högst opålitligt - rätt riktning.

I kväll är jag och fluffbollen a.k.a My ensamma hemma
hon är en levande illustration av uttrycket
"följa efter som en hund"
och eftersom hon skulle torka ut av gråt om jag lämnade henne ensam tre minuter
så får hon vara min lilla hjälpreda i tvättstugan - där hon springer i panik framför den jätteläskiga tvättkorgen på hjul....
Hundar......
....jag längtar hem till Tintin :-)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar