onsdag 28 mars 2012

Färdsätt

Förra helgen färdades jag genom minnenas allé
ombord på ett Purple Train
a.k.a Pågatåg...
Vi passerade flera mycket bekanta perronger
jag väntade 25 minuter i Lund...
Prins Pia anno 1995, 2005, 2012
Ingen annanstans är mina känslor så dualistiska som i det här landskapet
Jag vet inte varför livet envisas med att skicka tillbaka mig hit
men jag hoppas
att jag efter den här tredje resan
kommer att se tillbaka och tänka övervägande positiva tankar kring skåne
Än så länge är den tredje resan
absolut övervägande positiv
och mycket olik de två första...

I morse när jag var på väg till bussen
kom en hälsning från Charlie
som väljer bågen i stället
det är ju ändå vår



















Annars är det ju ganska skönt att bara ligga och njuta av våren i fönstret också
Mappa D har skaffat en bred fönsterbräda enbart till Queen Charlie
och curlingen av den fyrbenta drottningen upprätthålls
allt är som det ska :-)















Har jag förresten gett min käre far återupprättelse vad gäller Min Gröna Cykel?
Jag tror faktiskt att jag helt har glömt bort det
men om man tittar noga på bilden ovanför
så ser man den till höger
Min Gröna Cykel
som faktiskt visade sig vara mer än en dröm
och som nu rullar omkring på Tjällmos gator
efter ett lyckligt år i Vadstena
I Helsingborg kan man cykla om man ska till stan
men hem
u p p f ö r Hälsobacken
cyklar man (läs jag) inte!
Så, både Charlie och Min Gröna Cykel lever lyckligare liv i Tjällmo
än vad de skulle göra här...

Kväll nu
dags att packa upp väskan som jag inte packade upp i måndags
och packa den igen
för att åka i morgon
det är så det rullar på
eller inte rullar alls
men tack vare att bussen rullar till Göteborg varje helg
och att jag får lov att åka med
så fungerar jag någorlunda som människa
när ett och annat bara är kaos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar