onsdag 1 februari 2012

Sista kvällen på Hispan del III

Nä... jag skojar bara :-)
Efter en improviserad frukost:


















(tallriken låg redan i soptunnan) slängde vi mina sängar, ett par stolar och lite småkrafs... sedan återstod ett precisionspusslande à la min pappa.
Marginalerna var oidentifierbara när dörrarna slogs igen:




















Nu är allt jag äger och har på plats hemma hos Moderkakan och Pappa Salander...
Så här såg det ut när vi kom hit i dag:
(förra veckans lass stod snyggt staplat)















och så här ser det ut nu:















Folk brukar säga att jag är duktig på att inreda :-)

Något trötta nu efter en lång flyttprocess, som ännu inte är över - på lördag åker vi till min nygamla hemstad Helsingborg med det jag kan tänkas behöva närmaste året (och allt ska upp på tredje våningen i hus utan hiss, vad annars?)
Ändå ganska lättad över att någonting faktiskt är färdigt - Hispan står tom och perfekt städad - Vadstena är nu ett avslutat kapitel för mig.
Enormt glad och lättad över rapporterna från Charlies nya hemort, där hon i dag har tagit sin första promenad, i ny och fin sele - till att börja med - snart ska hon få springa fritt där också - bäva månde bondkatterna i Tjällmo!















Självklart måste den stora vägen undersökas först. Här mesas inte!















Gravstenar var något nytt... mycket praktiska att hålla koll från!















Efter alla timmar vid ventilen utanför Hispan... kanske ett nytt favorithål att sitta och vakta?















Trött efter dagens äventyr... somnar sött i soffan som hon sov i redan som liten bebbe... och som nu även får tjänstgöra som klösbräda ;-)
Vad är en trist hampapelare mot en stor härlig soffa? Tough luck, Mappa D!

1 kommentar: