fredag 3 februari 2012

Destination Då

Mellanlandning i ingenmansland
mellan bostäder och kapitel
I morgon packar vi bussen...igen...
och beger oss söderut...igen....
Jag vet inte hur många gånger jag ändrat min adress
men aldrig tidigare har jag bytt tillbaka till en gammal
I morgon flyttar jag in i samma bostad som jag flyttade till för snart åtta år sedan
och lämnade ett år senare
Om någon sagt att jag en dag skulle sätta mitt namn på den dörren igen
så hade jag inte ens skrattat åt det 
men det gör jag nu i stället
och tack vare förmågan att gå vidare
kan jag nu gå tillbaka 
utan att det känns särskilt konstigt alls
och jag kommer osökt att tänka på en sång som sjöngs flitigt under folkhögskoleåren (93-95)
♪♫ vara vääääänner är ändå det bästa av aaaaaaallt ♫♪
♫♪ man behöver en vän när det blåser hårt och kaaaaallt ♫♪
och är det någonstans det blåser hårt och kallt så är det i skåne ;-)















Inte så blåsigt i småland, men väl så kallt... och snörökigt i hasorna på en timmerbil....
Kosta Outlet är värd besväret, även om Pappa Salander aldrig kommer att förstå det
I dag fick han stanna hemma som eldvakt och det hade han nog ingenting som helst emot ;-)
Moderkakan och jag fick shoppa i lugn och ro och fyndade förstås finfint!
En snabb sväng förbi broderskapet och hans söta familj hann vi med innan vi drog hem igen
till elden
kroppkakorna
och en stor påse godis till TV-kvällen
Jag räknar med hög kaloriförbränning i morgon
när jag åter igen flyttar in på tredje våningen
utan hiss.



1 kommentar:

  1. Åh, Cindy i mitt hjärta 4-ever!!! Och låten är en klassiker!
    (Hoppas fortfarande på att hon ska vara med i melodifestivalen... hihi).
    /En som nog tappat svärdet, eller åtminstone förlagt det en aning

    SvaraRadera