lördag 14 januari 2012

Tillbaka på Hispan för sista rycket

Ett par dagar i Göteborg blev till några fler än planerat,
sjuktid kan ju inte räknas
så jag stannade två extra dagar
och ändå kändes det för kort
får man någonsin känna att tiden räcker?

Och ja, jo.... jag har saknat min katt... men gud så skönt det har varit att få sova....
En hel vecka utan Charlies hjärtmassage!
I morse (kl 4.30) var allt som vanligt igen
Tre kilo katt som dundrar fram och tillbaka över bröstkorgen
och den söta lilla envisa rösten rakt in i hörselgången
Hon är för underbar
hoppas
att hennes mormor och morfar kommer tycka samma sak...
...för nu är det bestämt att det är dit hon flyttar när vi lämnar Hispan.
Förra veckan firade min härliga familj jul hemma hos mina föräldrar
Charlies lilla hundkusin fick en leksak som hon tuggade glatt på 
men sedan på något sätt gjorde sig illa på för hon skrek till
och när jag sedan ser min mamma med hunden i famnen
och pappa bredvid
båda helt upptagna med att trösta, klappa och pyssla om den lilla skruttan...
då viskar jag till Squirrel som sitter bredvid mig i soffan:
"Tror du Charlie kommer att få det bra här?"
och Squirrel får en tydlig förklaring varifrån allt mitt fjollande med min katt kommer :-)

Nu är jag inne på allra sista kapitlet på Hispan
tiden som återstår kommer ägnas åt packning, röjning, städning, telefonkö
kom-i-håg
allt det där som måste göras
nu måste det göras
Blåslampa på
(men var katten har jag lagt den??)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar