måndag 30 januari 2012

Sista kvällen på Hispan

Nu lämnar jag snart min kurort
jag är kurerad
Tack för det lilla Vadstena
nästa gång är jag här som turist :-)

Medan jag skriver sliter Moderkakan och Pappa Salander som små blå
Charlie tittar förvirrat på
och jag
börjar ta helt slut.....
...så även utrymmet i flyttbussen....
Det blir en spännande morgondag
inte minst för lilla Charlie...
Den stackaren får åka med till Småland trots allt
Hur man alldeles obesvärat kan kliva ut på vägen mitt framför en rullande SUV
men vara rädd för min pappa (som är världens snällaste)
det kan bara klassas in under "Saker jag inte förstår"
(det finns mycket jag inte förstår)
Hur som helst:
mina föräldrar kommer att göra allt för sitt yngsta barnbarn
det råder det inga som helst tvivel om
och jag tror att Charlie kommer att räkna ut hela grejen snart
att Morfar Salander lindar man runt tassen
att en bättre vän kan man inte ha :-)

Mitt i mitt kaos dyker det upp en jättefin hälsning från Bloggaren Madeleine
och jag ger genast tillbaka den fina utmärkelsen :-)






Till en av de coola tjejerna (som jag såg det då i alla fall) i klassen under
den klassen jag faktiskt önskar att jag hade gått i
kanske hade högstadiet då varit ett ljust minne?
jag är ganska säker på det....
Madde - 20 år senare följs vi åt via våra bloggar
och lär känna varandra på nytt
och förstår även lite mer av det gamla...
Du vet att jag är ett stort fan av din stil
dina råraka rör
bloggande befriat från skönmålande och gulleduttande
Du har så mycket Lilla My i dig att jag blir avundsjuk!
Jag hoppas på att träffa dig snart IRL också ;-)
Mitt småländska hemland kommer att besökas oftare nu
så en dag knackar jag på i grannbyn!

Jag vet att jag aldrig ska säga aldrig mer
för trots mina två "ALDRIG MER"
flyttar jag för tredje gången till skåne
Men jag kan säga att det ska förbaskat mycket till
för att jag någonsin ska flytta tillbaka till östergötland!

1 kommentar:

  1. Du goding där :) Man tackar, cool vete tusan om jag en gång var "cool" så har det försvunnit för länge sen haha. Men du bara måste ju komma till fiendeland (aka grannbyn) och knacka på!!! Kan till och med införskaffa en muminmugg enbart för din ära att dricka kaffe (eller te kanske?) i :) Jag gillar Lilla My så det epitetet tar jag åt mig med ära! kram på dig och lycka till nu i din nygamla hemstad nere bland skåningarna :)

    SvaraRadera