tisdag 31 januari 2012

Sista kvällen på Hispan del II

Vi kom till Skänninge....
Mitt sockersug tvingade oss att stanna för ett akut godisinköp
och det var kanske tur...
medan jag handlade fulchoklad tänkte Moderkakan till :-)
Trots allt jag slängt och sålt så fick vi inte plats med allt i folkvagnsbussen.
I eftermiddags gav vi upp, konstaterade att vi behövde en vända till, packade in det vi absolut behövde ha med oss och åkte mot Småland för att återvända till Vadstena igen i morgon och hämta resten (jo, vi funderade på att hyra släp, men det visade sig vara alldeles förbaskat dyrt)
Så rullade andra flyttlasset från Hispan
vi kom, som sagt, till Skänninge... knappt två mil med andra ord.
Mammas snilleblixt om att slänga mina skithårda resårmadrasser öppnar för möjligheten att faktiskt få med oss allt på en gång.
Alltså åkte vi tillbaka till Hispan
packade ut köksbord, sängar och tandborstar
och någonstans undrar jag lite smått över hur mina grannar tänker kring oss :-)

Hispan är sig inte lik
verkligen inte
Charlie doesn't live here anymore
det står ett sopset i hörnan där hennes matskålar alltid har stått
i mina fönster ligger inga plädar
och ingen kommer att väcka mig klockan 5 i morgon bitti
med förfrågan om att gå ut....
I timme nummer elva vände skeppet igen
och nu
bor min lilla Charlieskatt med D
precis så som jag innerst inne önskade...
Att lämna henne där var tungt
men att veta det jag vet
om Charlies kärlek till D
och vice versa
gör mig ändå lugn...
Första rapporten var positiv,
lillan har sovit på en favoritstol från förra lägenheten
hon har hittat till sin toalett
och jag fick själv höra genom luren hur hon knaprade mat :-)
Det blir bra
Allt blir bra

Charlie, här 13 veckor gammal, hos sin favoritmappa D:

1 kommentar:

  1. Lillkissen! <3 ja det blir nog bra ändå,även om det känns tungt! Kram!
    /B.Wts.

    SvaraRadera