söndag 27 november 2011

Veckans väntan och Advent

Fyra dagar, fyra landskap
vänthallar, väntan
förväntan
och äntligen
advent

Veckan började dock med lite jobb, det var absolut nödvändigt att göra fint inför helgen!















Sedan åkte jag till skåneland, till en stad där mycket har förändrats sedan jag bodde där,
men där somligt är sig alldeles likt:
















Mitt uppdrag i Helsingborg är utfört
nu återstår långa veckors väntan på svar
jag vet ärligt talat inte vad jag ska tro om det hela
men jag hoppas
verkligen
på förändring

Mellanlandning i Göteborg
och om jag fick önska mig en enda dag
hade jag önskat mig just en sådan dag...

Tillbaka i Vadstena inväntade jag bästa tänkbara sällskap
sedan var det bara att njuta av en helg med bland annat julmarknad på slottet
strosande på julpyntad gågata
gotteshopping
och ögonfröjd :-)





















Alldeles för fort blev det söndag
och ännu några timmar av väntan i Mjölby
där en halv tomtearmé marscherade på gatorna....















Hemma igen var det bara att tända ljusen
för att skingra saknadens mörker
och glädjas åt de varma och ljusa dagar som väntar
dagar som December har lovat mig :-)
































Tro Dina drömmar
och se att kärleken segrar
Du vet att mörkret det skingras i juletid...
- All tid är nu -
Så låt Ditt hjärta få vara
mäktigt och stort
låt aldrig hoppet försvinna
fast tiden är mörk...


(ur Bach Juloratorium, tolkat av Ainbusk)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar