onsdag 30 november 2011

Just in time for lucköppning!

Karlsborg dundrar
Prinsen undrar
kan lila vara en julfärg 2011?

Snabb
har jag aldrig varit
Långsamt
sjunker det in
att mina chanser till en mjuk klapp i år har ökat markant 
Julen 2011 lämnar mig inte längre likgiltig...
Leila har börjat baka igen
och lagom till första december
har jag hittat Mumins adventskalender
den som jag köpte förra hösten :-)















Mumintrollet och Too-Ticki möts för första gången
den där vintern då Mumintrollet vaknar ur sin vintersömn och inte kan somna om
och beger sig ut i en alldeles ny och okänd värld
lite rädd
lite ängslig
men....
i den nya världen finner han så småningom lite styrka
en smula självständighet
och inte minst - Too-Ticki
den coolaste
den klokaste
(den jag önskar att jag var)

Sällsamt varma november är slut
jag kommer att minnas
november 2011
med sällsam värme....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar