tisdag 18 oktober 2011

Rivstartar tisdagen med världens bästa band!

Allting har en början.... det här är en av de viktigaste, för mig, personligen.
"De här fyra ungdomarna hade tänkt sjunga en låt på engelska"


Jag tror att det här är enda gången Frida visar prov på sina joddlarkonster (i ABBA-sammanhang)...
Min mormor - min koreograf och en kvinna som jag hade mycket stort förtroende för när det kom till musik - påpekade det fina i att kunna joddla när hon hörde den här låten. Trots övning lyckades jag inte lära mig denna ädla konst. Inte kan jag busvissla heller, men det kanske inte hör hit.

Jag har alltid varit ett stort ABBA-fan, och jag vill å det bestämdaste hävda att 1974 var ett år då det föddes underverk av många slag!
Det är detaljerna som gör det - Björns blomhalsband, brudarnas flugor.... och handen på höften - say no more!


Och så - för att jag är född i Tigerns år
och för att Frida är sååå cool ;-)
(tack o lov behövde jag aldrig vara Agnetha!)

...and if I meet you 
what if I eat you
I am the Tiger...
♪♫♪

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar