torsdag 6 oktober 2011

På god väg

Livsanden återvänder
och mer därtill
Den Förlorade Läslusten
har kommit tillbaka
Förmågan att hålla koncentrationen uppe
minnas orden mina ögon nyss passerade

Jag har läst ut en bok
en riktig bok
från pärm till pärm

e u f o r i

Jag vet när jag förlorade den där förmågan
och jag vet vad det betyder att den har kommit tillbaka
mina fötter vandrar på rätt väg igen

Efter en lång och trist isolering tog jag mig äntligen ut för att se på vattnets färg
som egentligen är en reflektion
av en himmel som just den här dagen
var oskyldigt blå















Jag är lite kär i det här gamla pumphuset.
Jag är ganska säker på att det finns mumintroll där...
och en dag som den här
är de alldeles förtjusta i att vågorna slår upp över kanten
inget är lika rogivande
som en ordentlig storm!















(fast jag, som faktiskt inte är ett mumintroll,
tycker att det finns något alldeles förtjusande
i det som kommer efter stormen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar