lördag 8 oktober 2011

Lilla Fluga....

Min balkongdörr står nästan alltid på glänt när jag är hemma
väderleken spelar mindre roll
för Hispans egen lilla Drama Queen vill kunna storma in
och göra storstilad entré
(särskilt om det regnar)

En öppen dörr lockar även en och annan insekt
men uppriktigt sagt, lilla dumma fluga, har du hittat in kan du fan också ta dig ut, 
dörren är öppen 
även för utgående (eller i ditt fall utflygande)
jag vill bara säga det
(och den som inte förstår detta bör vara medveten om att att det kan få förödande konsekvenser att stanna kvar)

oooOoo nu kom jag alldeles osökt att tänka på den här fantastiska übercoola människan:



Och på tal om fantastiska människor.... från bloggen utan vilken jag vissa dagar inte skulle le:
"Rest in peace: Vila i frid! En av de dummaste uppmaningar som finns.
Den uppmanade har ju inte längre några alternativ. Som vi, de fortfarande närvarande, har."
(Bodil Malmsten)

Så ta till vara på alternativen medan de fortfarande finns
säger jag 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar