onsdag 19 oktober 2011

Halvtid

Okej.... den här dagen måste mjukstartas för att jag ska orka resten av veckan ;-)
Mitt i veckan  nu - så självklart - Mitt i ett äventyr
lite lugnare, lite tjusigare och precis som hon så vackert sjunger - allting under kontroll.....



Ja men så där ja, vind i alla segel (det står om kuling i väderleksrapporten)
snart är den här arbetsdagen gjord
i kväll är det "Bonde söker fru" 
och innan vi vet ordet av har det blivit torsdag :-) 

Arbetsdagarna, för mig, har varit tämligen förtjusande den senaste tiden, då vi har fått flera olika jobb från den lokala plastindustrin. Jag kan nu stolt titulera mig "Snutt-montör":


Snutten - snart i en kupévärmare nära dig!

Och apropå titlar och namn... Jag har gått till Fru B i ett år för att få reda på vad det är för fel på mig - om jag är så konstig som jag känner mig.
Hon sa i måndags, attt det enda konstiga med mig, det enda hon - som proffs - har reagerat på under ett år, är det hon ser varje gång hon får upp min journal på dataskärmen.
"Det står något där, vid ditt namn" sa hon.
Jo... det är sant... Men jag fick förklara för henne att det är alltså något jag är döpt till, och ingenting jag har hittat på själv.
Detta var en lättnad för henne att höra, för hon tyckte att om jag själv valt att lägga till namnet "Birdie" så är det verkligen en handling för att deklarera att man är.... lite udda... (eller koko kanske hon menade).
Så, faktiskt, i det här fallet skyller jag allt på mina föräldrar!
Framför allt skyller jag på mamma!
Men...
hon drabbades faktiskt ännu hårdare vid sin egen namngivning än vad jag gjorde, så jag ska väl inte gå på henne för hårt ;-)








2 kommentarer:

  1. Jag skulle till och med säga att jag är något av en snutt-expert ;-)

    SvaraRadera