onsdag 12 oktober 2011

Den vackraste nyansen av Brun

Underbara Ane Brun - lika lysande som fullmånen över Vättern i natt...
"These Days" ligger som öppningsspår på nya skivan
och det är "These Days" som ljuder först av allt på morgonen här på Hispan
om man bortser från Charlie
som helt tappat greppet om tiden ;-)


Dessa dagar
oktoberluften är mycket klar
skärpan är inställd
ett fokus jag aldrig tidigare haft
aldrig trodde jag skulle finna

Mitt arbete börjar ge resultat...

I dag har jag pratat länge med D i telefon
och det slår mig då och då att jag faktiskt har kommit någonstans
det har kostat
JA
de senaste åren har tagit
men också givit
Även om jag har mina dagar då jag verkligen undrar vad jag gör här...
verkligen...
hur gick det här till....
hur hamnade jag här....??
så förstår jag dagar som dessa
att det är just precis här jag måste vara nu
jag behöver det
jag lär mig 
så gott som varje dag
någonting som är helt nödvändigt för att ta mig dit jag är på väg

Ett varmt öra och ett varmt hjärta bekräftar
att jag tagit mig fram till ett av mina mål
en stark önskan och förhoppning
sådant man aldrig vet om man verkligen klarar av 
på riktigt....
I dag vet jag
D är en av mina absolut bästa vänner
som känner mig så väl
och verkligen vill mig väl
och det är helt ömsesidigt
Dessa dagar
bevisar att vi har kommit förbi alla svårigheter
och att hon finns kvar i mitt liv
TROTS att hon känner mig så väl :-)

I dag ser jag inte att någonting har gått förlorat
Det förvånar mig
lika mycket som det stärker mig













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar