fredag 9 september 2011

Vilar mina öron... och ögon

Lyssnar på "These Days" från underbara Ane Bruns senaste mästerverk....
Tänk att det finns någon som gör allting rätt
i mina öron
och dessa öron
är mycket trötta
av olika skäl
Så balsam - ja tack...
Någonting med just "These Days" för mig långt tillbaka i tiden
till en av mina allra första vinylsinglar
Eurythmics "Julia"
som om stråk av dessa helt skilda konstverk ändå berörts med samma pensel
vad vet jag
men om inte annat är Annies ljusblå alltid värda en vända till YouTube...


Och apropå ögongodis
så startade Vadstena Konstrunda för knappt en timme sen.
Det blir definitivt inget promenerande i kväll
men i morgon ska D och jag samt finbesök från Linköping se vad årets upplaga har att bjuda på
Förra året var jag mer än nöjd
och jag kan inte tänka mig något annat utslag på barometern i år 
Det utlovas dessutom helt perfekt septemberväder
i Sveriges vackraste stad








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar