lördag 3 september 2011

Lyckad loppis :-)

Vad jag än har sagt tidigare så är det glömt nu.
Jag älskar IKEA :-)
Kl 8 i morse checkade D och jag in på parkeringen i Linköping, fick ett bord och började packa upp våra grejer.
Efter en halvtimme hade vi fått i hop till bensinpengarna, och då hade själva loppisen inte ens börjat än.
Ett gäng mycket trevliga tjejer som jobbade med just det här evenemanget servade oss med montering av bord, frukost och glada tillrop. De berättade att bordet vi lånade, som var helt nyuppackat, fick vi göra vad vi ville med efter dagens slut.
D hade faktiskt kollat på just dessa bord tidigare, de skulle passa bra som arbetsbord för henne, så hon blev förstås jätteglad :-)
Grannbordet stod länge tomt, vilket vi tyckte verkade dumt, särskilt som vi behövde mer plats för våra saker... så efter att ha börjat med att låna ett litet hörn tog vi snart över hela ytan och hoppsan, fick med oss två nya fina bord därifrån, till ett värde av 365 kr/st :-) Vi fick även onda ögat av försäljarna på andra sidan vårt gratisbord, men vi var inte där för att skaffa nya vänner, haha!

Bonus :-)

IKEA öste ut lite egna grejer på parkeringen också till fyndpris... En alldeles för dyr pläd som jag gått och suktat lite efter var dumpad från 329 till 50 kr, vilket naturligtvis inte gick att stå emot. 

Mysiga pläden Gilda

Eftersom det onekligen börjar bli lite mörkt här om kvällarna så var det med stor glädje jag insåg att jag skulle ha råd att köpa med mig en lampa hem också. Jag tror att en maskroslampa kan bli bra ovanför mitt matbord, jag återkommer om detta! Valde den mindre varianten av denna kreation, då den stora riskerar att svälja hela matplasen.... den lilla kändes dock lite fjuttig i jämförelse, men tre månaders öppet köp avgjorde det hela.



Så, trots ryggvärk, trötta fötter och ben så känner jag mig mycket nöjd med dagens arbetsinsats. Vi blev av med en massa grejer och hade dessutom kul. Saker som tyngt mitt samvete i flera år har hittat nya, glada och tacksamma ägare, vilket känns hur skönt som helst. 

Och min oro för Charlie, som stack ut fyra i morse och vägrade komma hem innan vi gav oss av, var förstås helt obefogad. När vi svängde in mot Hispan vid halv sju såg D henne skutta och leka ute på gräsmattan, gissningsvis i jakt på ett fint löv. 
Vid sju kom hon in, åt, och stack ut igen. Hon verkar inte ha lidit alls av en mappafri dag :-)

Queen Of Hispan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar