tisdag 13 september 2011

Katja - dra vidare tack

Katja har anlänt
och Charlie gillar henne inte alls...
och jag kan inte påstå att jag är överförtjust heller....
Sen jag kom hem från jobbet har Charlie tjatat om att gå ut, och varje gång jag öppnat åt henne springer hon snart in igen och stirrar vilt omkring sig, smått hispig av alla ljud och rörelser som Katja gör sig skyldig till.
Nu i kväll har lilla vilda ändå valt att trotsa vindarna, vilket inte förvånar mig alls, så någonstans därute flyger alltså min guldklimp på ca 3 kg runt bland löv, badringar och trädgårdsmöbler....


Jag blev väckt kl 4 i natt, det är ju så det ser ut här på Hispan. Tidig väckning, upp och klappa och släppa ut Drottningen, och sen försöka somna om... När min andra väckning ljuder, kl 6.30, är jag alltid väldigt trött, och mycket lockad att ligga kvar och strunta i att gå till jobbet. Men dagar som den här är jag glad över att jag ändå går upp och går dit. I dag var en ovanligt bra dag. Det var värt att gå upp, värt att gå ut, trots Katjas flåsande i nacken.

Och apropå vindar och flås
jag hade tänkt bjuda på "Fångad av en stormvind", så klart, men eftersom Carola inte hade några tuttar alls 1991 så fick det räcka med den traditionella fläkten.
I fall brorsan tittar in här så behöver han inte bli besviken ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar