fredag 30 september 2011

Glöm aldrig det, kära brorsdotter!



"Nu för tiden bryr sig nästan alla om utseendet . 
Vem bryr sig hur man ser ut om man är söt, ful, kort, lång?
 Kopiera detta om du tycker att insidan räknas. ♥"


Min brorsdotter är 11 (och ett halvt) och sätter dessa ord som sin status på facebook i dag.
Jag brukar aldrig kopiera och sätta som min status om det inte är något som ligger mig ovanligt varmt om hjärtat. I det här fallet är det så, i dubbel bemärkelse...

Utseende
vem bryr sig

tyvärr är jag medveten om svaret på den frågan
men jag hoppas för allt jag är värd
att min brorsdotter aldrig ska behöva känna som jag alltid har gjort.

Någon dag
men inte i dag
ska jag berätta om den saken

I dag vill jag bara heja på min kloka fina brorsdotter 
som är världens bästa 
och som jag bara önskar aldrig någonsin ska behöva tvivla på det





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar