måndag 8 augusti 2011

Grangårdsrapport

Trots att min väckarklocka inte går riktigt rätt (Charlie tyckte att 5.15 var en lagom tid att gå upp) så var det inga problem att vakna och återgå till vardagen. AME känns som hemma, det var en härlig känsla att vara tillbaka, och jag kände mig verkligen varmt välkommen :-)
Direkt efter jobbet var det terapidags, efter två månaders uppehåll, och det var inte snack om någon mjukstart. Bra. Jag är inte ute efter nåt sånt heller.

Min minisemester hos fruarna Gran gick för fort, förstås, men fint var det :-)

Fru Gran den äldre spanar utanför köksdörren

Monstret Stella vaktar hela Farmen

Gruppfoto, från vänster tilll höger:
Micke, Kitty och Bolt 

Fru Gran den yngre med sina älskade getter 

Soluppgång, sömnlös Prins, 
i dörröppningen till gethuset ligger Kitty och sover :-)

Syster o Bror - Stella o Rah 

Kantarelljakt i vacker skog,
ingenting, först kom ingenting, sen kom ingenting...

...men den unga frun är en jäkel på att hitta!

Hönshjärnor.... och ett Monster... eller är det kanske samma sak?

Från ett monster 
hem till ett annat ♥

2 kommentarer:

  1. Trevlig blogg med en trevlig gård ;) Det är tur du också har ett monster så det finns lite hos dig med. Ja, dagarna gick alltför fort, men å andra sidan tror jag du är på rätt plats. Och en dag när vindarna bär så bor du kanske så nära så man kan svänga förbi en kväll och ha filmkväll eller dyl. Så allt gott min vän och rätt som det är så ses vi igen! Kram den äldre granen

    SvaraRadera
  2. :-)Men jag glömde lådan.... så klart! Det indikerar å andra sidan att jag vill komma tillbaka.
    Ja, en dag bor vi på fika-avstånd, när tiden är inne. Kramar!

    SvaraRadera