onsdag 10 augusti 2011

Äntligen äntligen....

I början av 90-talet sändes BBC-serien "Porträtt av ett äktenskap" på TV
och jag var, så klart, fullkomligt förlorad...















Outkommen och med förmodad dödsdom som enda alternativ till att ljuga om mig själv följde jag i smyg denna berättelse om Vita Sackville-West och Violet Keppel, 
Mitya och Lushka, 
namn som etsade sig fast...















Mitt unga hjärta på bristningsgränsen, tårar på mina tonårskinder!
(utan drama stannar världen)
Äntligen äntligen får jag uppleva serien igen
och den är faktiskt precis så fantastisk som jag kommer i håg den.....

Och den är precis vad jag behöver efter den här dagen,
då sånt man bara ser på TV
plötsligt blev allt för verkligt
Jag kan inte ens beskriva det...
men i stället för att äta på lunchrasten var jag tvungen att gå hem
lägga mina kläder i en påse ute på balkongen
och ställa mig själv i duschen...

Fly mig då
ett kostymdrama
och gör världen vacker igen

1 kommentar:

  1. Jag såg en dokumentär om detta par på Kunskapskanalen här om dagen! Blev fascinerad av historien, men du var först. ;-) Ska nog ta och kolla in tv-serien också, fanns för en hundring på en av de större cd-online-butikerna. Eller filmkväll hos dig? =)
    /Batman

    SvaraRadera