måndag 18 juli 2011

Semesterfragment

Den utcheckade nannyn kollar när Charlie Harper kräks över en bebis i en helt främmande barnvagn
och hon skrattar så tårarna rinner
är det en sådan nanny ni skulle anlita?
"men jag är inte alls van vid barn, jag vet inte ens om jag tycker om dem"
(Snusmumriken - Farlig midsommar)

Nej, jag är inte alls van vid barn
men det finns faktiskt några som jag tycker väldigt mycket om
Jag har t ex tre fantastiska brorsbarn som bor i mitt hjärta
jag har mitt lilla fadderbarn Pyret, 2 år
och hennes lillasyster Norpan, 11 månader gammal, som jag lyckats vakta i helgen med resultat att hon fortfarande verkar tycka om mig.
Norpan har ett leende man inte kan värja sig emot
hon är det kramigaste, gosigaste, keligaste barn jag har träffat...
man är bara så chanslös :-)
Det blir tomt när M&M åker till sin stuga och tar lilla charmtrollet med sig.
Men jag finner genast tröst:

Det dansande damlandslaget på Götaplatsen
en underbar folksamling som jublar över målrepriserna på storbildsskärmen
om och om igen
Marie Hammarströms drömmål
Lotta Schelin - Göteborgstjejen som får den varmaste applåden
Josefine Öqvist som får alla att garva
Jag viftar med en liten svensk flagga och känner mig lycklig
solen skiner
det är så där lagom varmt
människor omkring mig är glada och vackra
jag älskar den här stan
jag är så redo att flytta hem nu.

I huset där jag för tillfället känner mig väldigt hemma
repeatar jag The Ark
"Let your body decide"



dansar nykter
njuter av fördelarna med villa
sjunger högt

En sak bara
det sägs att alla har en dubbelgångare någonstans
men att ett helt gäng
har ett dubbelgångargäng
som hänger i samma stad
det är bara freaking creepy!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar