torsdag 28 juli 2011

Fina dagar med fin vän

Två dagar med pusselbiten,
tiden flög förbi
men vi hann med det mesta ändå....
och det lilla likörglaset skippade vi och försåg oss med var sin hink i stället:



Jag försökte verkligen försvara min titel vid äventyrsgolfen men.... 
1-1 så här långt. Nästa sommar avgör allt ;-)
































Vår onsdagkväll blev inte exakt som vi hade hoppats, ingen gasell, ingen savann, men den här solnedgången var värd en del den också...




...och Charlie växlade mellan att hålla sin nervsvaga mappa sömnlös genom att inte komma hem alls ena natten och att spela ut hela sitt gosregister andra  :-)
Pusselbiten konstaterade att min katt verkligen inte är som andra katter... men jag tyckte mig ana ett visst ömsesidigt gillande ändå ;-)



Pusselbiten och jag känner varandra ganska så bra,
och efter de här dagarna ännu något bättre...
Jag vet att jag står inför en ganska så tuff utmaning, och jag är glad att jag vågar vara helt ärlig och uppriktig mot någon, när jag tyvärr är alldeles för bra på att dölja vissa jobbiga saker för min omgivning och tyvärr också ljuga för mig själv.
Jag är välsignad med vänner jag verkligen litar på, och i just det här fallet litar jag också på att jag hon vågar vara rak och tuff mot mig. Det kan komma att behövas....
...liksom en hel del fokus, disciplin, ärlighet.
Men framåt finns också ljusglimtar
små och stora planer och mål
och inom mig en gryende tro på att jag kan...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar