fredag 8 juli 2011

En liten lektion i stalkning och slappning (och om det ordet inte fanns tidigare så finns det nu)

Kan inte hjälpa det,
Stalker Queen Marie - du är helt underbar!


That´s the spirit!! Ta din tiara, dina ögonbryn och ditt pergament, leta upp den utvalda, läs upp din version av Ruts bok och vägra ta ett nej! ;-)

Fredag redan.... jag har verkligen utforskat alla synonymer till ordet "slappa" den här veckan...
Och eftersom jag lever ensam (Charlie räknas inte - hon är aldrig hemma!) så kan jag verkligen ta ut svängarna. Jag måste erkänna att det är väldigt skönt :-)
Reflexmässigt reagerar jag på saker som jag vet skulle kunna störa någon, sträcker mig för att rätta till... och sen hejdar jag mig och bara skiter i det... Det finns ingen här som bryr sig, det finns ingen som ser att jag slängt dunfjädrar från soffdynorna på golvet, skulle någon se det kan jag alltid skylla på Charlie (för jag kan ljuga och säga att hon varit hemma) men NU FINNS DET INGEN SOM BRYR SIG!!
Disken kan vänta en stund till, sängen ska jag ändå snart gå och lägga mig i igen, dammråttorna är Charlies kompisar (ut i fall att hon skulle få för sig att komma hem nån gång) och jag har inga som helst problem med att TV:n står på samtidigt som datorn repeatar mina måste-höra-just-nu-låtar. 

För någon som kan konsten att anpassa sig till döds är detta en livsviktig lektion.












1 kommentar:

  1. En av våra viktigaste relation i detta liv. Gran den äldre

    SvaraRadera