lördag 25 juni 2011

Uppgraderad till cell med TV :-)

Skillnaden mellan här och där är så..... total!








Okej, jag överdriver kanske en liten smula, men det är inte helt lätt att acklimatisera sig... och jag längtar bara mer och mer efter att få flytta hem...... Jag planerade först att stanna här på Hispan ett år, men det har jag förstått att det går bara inte. Så... om någon någonstans känner någon som känner någon som har någonting att hyra ut i Göteborg - ett vedskjul, ett växthus, vad som helst :-) Hör gärna av er!!

Midsommar
borde betyda att det är mitt i sommaren
men det är det förstås inte.
Det är långt till hösten
alldeles för långt.
Midsommarafton på Hispan blev en långsam och lugn historia. Jag skiftade säng mot soffa och tillbaka igen.
D försåg mig med typisk midsommarföda minus sill... och sen blev det TV minsann! Efter två månader utan TV ser jag på vad som helst just nu! I går kväll visades en film jag verkligen gillar: "Little miss Sunshine", så det var ett lätt val.
I dag, till frukost, har jag tittat på Madicken.... vilket bara indikerar att jag är desperat.
Men - i morgon börjar fotbolls-VM :-)) :-)) :-))
Och jag är ledig :-)) :-)) :-))
Så, tiden fram till nästa Göteborgsresa kanske inte blir helt outhärdlig
intalar jag mig ;-)




1 kommentar: