söndag 12 juni 2011

Tonårstider....

80-tal...... jag kan inte hjälpa det, jag gillar fortfarande mycket av den musik jag lyssnade på då... och just nu har jag hamnat i nåt slags nostaligträsk på You Tube :-)
Mamma köpte en Eurythmics-VHS till mig när hon var i London och jag fullkomligt älskade den... särskilt den här videon.... och framåt 2:25 får den som vill en förklaring ;-)


...det här var ingen vanlig syn vid den tiden, framför allt inte i byn där jag växte upp, även om jag var ett ufo i pappas slips och hatt på ett skoldisco. När "miracle of love" spelades visste jag att jag skulle få vänta länge länge...
I mitt identitetssökande famlade jag efter halmstrån. 
En granskning av VHS-bandet skulle säkert visa på slitage mellan 2:25 och 3:00.
Annie Lennox var inte bara en grym sångerska för mig...
(och i dag är det jag som får hjälpa storebror att knyta slipsen)


När Eurythmics återförenades för en världsturné och kom till Sverige lagom till min 25-årsdag gav jag mig själv en oförglömlig present :-)


4 kommentarer:

  1. Ständigt läcker och snygg! Tack för denna video denna kväll. Vill bara svara att våra fiskar och fåglar är snälla! Inget att vara rädd för!
    kram gran den äldre

    SvaraRadera
  2. :-) Du minns väl Globen av en annan anledning, Fru Gran ;-) Hahaha!
    Fågel, fisk, fortfarande fobisk, jag håller mig mitt emellan!

    SvaraRadera
  3. Annie Lennox -- så jävla snygg! Finns det något flata som inte hade the hots för henne i mitten på 80-talet? *yum*

    //u

    SvaraRadera