lördag 18 juni 2011

På rymmen från Hispan

Frigång permission
AF har gett mig frihet en hel vecka och jag har förflyttat mig till platsen där allting började,
i alla fall för mig.
Sedan några dagar tillbaka umgås jag med pappa Salander, Moderkakan och hennes arv a.k.a Arvet, en ny bekantskap för mig och mycket angenäm :-)
Här varvas kortspel med kyrkobesök, shoping med biltvätt och en och annan svada.

Ingen katt som väcker mig
i dag sov jag till halv tolv...

När D och jag gick skilda vägar försvann ett par muminmuggar, regelrätt, de var inte mina.
Efter ett givande besök på Kosta Outlet är balansen nu något återställd i min samling, då årets sommarmugg pryds av Lilla My, en figur som saknats på Hispan.



Jag läser "Pappan och havet" just nu. Jag läser och försöker lära av just Lilla My. Hennes två lägen kan i bland göra mig lite avundsjuk... Det är alldeles tydligt att hon är den som klarar sig bäst i alla situationer. Då resten av familjen drabbas av förvirring och kris är hon mest road eller så väljer hon att strunta blankt i alltihop. Hon förväntar sig att lyckas med allt som hon företar sig och naturligtvis gör hon också det.
Nu är jag inte alls sådan, och tro mig, jag vill ha mina gråzoner, men i bland..... i bland önskar jag alldeles annorlunda.

I morgon byter jag kust
öst mot väst
pensionärer mot blöjbarn
skog mot krog...
...men feelgoodkänslan tar jag med mig...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar