onsdag 29 juni 2011

Mlle Oiseau, jag och min sura katt

Snorkfröken född i vågens tecken...
Fåfäng fjolla som älskar att omges av vackra ting...
Just nu är jag smått förälskad i min Mademoiselle Oiseau....
Som den moderna människa jag är hittade jag henne på nätet, och det var kärlek vid första ögonkastet...

Paris, fredag
Genom fönstret fick Mademoiselle Oiseau syn på den förre premiärminsistern som var ute och rastade sin stora hund. När hon tittade närmare upptäckte hon att hon misstagit sig. Det var inte premiärministern och hunden var en gammal tant.


Jag är mycket nöjd med mitt nya kladdblock också, som passar Mlle O så perfekt att jag nästan blir tårögd. (Ni som känner mig väl vet att jag ljuger när jag säger "nästan")
Yes, I am a material girl.....
Och Yes, min katt är mycket missnöjd med dagens inslag av gräsklippning på gården.
Vem hon ställer som direkt ansvarig för detta?
Behöver någon fråga?



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar