fredag 3 juni 2011

Långjävlahelg på Hispan

Jag älskar min katt, men jag älskar också att sova. Särskilt på morgonen. Min katt förstår inte sånt som att sova när det är ljust ute.
I går väcktes jag kl 5.08, i dag kl 5.32.
Jag skulle kunna släppa ut henne och sen stänga dörren och inte springa upp var tjugonde minut för att släppa in henne när hon ropar, men.... mitt hjärta fixar inte det.
Att sova med öppen balkongdörr är inte längre en lösning.
Om jag säger att gårdagen var pissig i ordets alla bemärkelser så har jag gett en ledtråd.
Att vara arbetslös och bli väckt så här tidigt gör att dagarna blir ganska långa.
Och när jag inte får sova kan jag bli ganska trist som människa.
Börjar redan längta till nästnästa helg, då jag ska hälsa på hos mina föräldrar.
Där får man i alla fall sova ända fram till Melodikrysset.
Sen måste man sitta knäpptyst vid frukostbordet och lyssna till lodrätt fyra och vågrätt tolv.
Om det inte är Anna Ternheim som spelas.
Då måste jag bokstavera.
Det har faktiskt hänt två gånger, senast under inflyttningshelgen här på Hispan, när Moderkakan och jag jobbade som allra hårdast med att skicka i väg alla andra att bära kartonger och annat elände.

Statusrader på Facebook tjatar om långhelg. Jag håller med, men kanske inte med samma tonfall.
I går ringde D, precis när Charlie och jag hade påbörjat vår eftermiddagsslummer...
Hon berättade att hon åker till Göteborg över helgen.
Här hade jag kunnat säga någonting bittert men låter bli.
(Men det finns ungefär bara en plats jag skulle vilja vara på den här helgen och den platsen är regnbågsfärgad och den platsen är inte här)

Om någon tycker att jag är jävligt gnällig så har någon alldeles rätt.
Men denne någon kan i så fall vara glad att jag aldrig publicerade gårdagens inlägg.
I jämföresle är detta rena glädjeyran ;-)

Jag vet, det finns massor att göra, och jag vet att det är upp till mig och så vidare, men vissar dagar.... ja, jag låter Abra framföra budskapet i stället:


"Tjenare kungen" vore en perfekt film en dag som denna om det inte vore för att den utspelar sig just i Göteborg.
Det blir för mycket.
För mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar