onsdag 22 juni 2011

Hemma bra men borta bäst

Efter en vecka som varit enbart positiv från A-Ö seglar jag hem på ett moln...
Nära och kära - jag är så glad att ni finns, jag är så tacksam för allt ni gör för mig,
även om jag ställer mig högst tveksam till huruvida jag gjort mig förtjänt av ens hälften ;-)
Inget tjat om det - jag väljer att säga tack och ni vet att jag menar det.
En blekt blondin tillika husgudinna sjöng en gång: "Låt det vara så"
Låt det vara så,
säger jag också.

Mötet med nya handläggaren på AF i dag har jag knappt funderat över, ej heller oroat mig för...
och det hade jag inte heller behövt.
Jag säger att jag inte mår bra av att sitta hemma.
Hon berättar att det finns möjlighet för mig att praktisera nu efter arbetsträningen,
jag ger henne min idé
hon köper den direkt och frågar när jag i så fall vill börja.
"Tjaa...."
Hon säger att det kan vara svårt att starta i gång nåt nytt så här i semestertider, och "skulle det inte vara skönt att vara ledig några veckor?"
"Jaa du.... jag vet inte...." sa jag, "finns det verkligen ingen möjlighet att börja redan i dag?", men tyvärr, jag får nog bita i hop och ha tålamod fram till augusti.

Med sällskap av Mlle Oiseau, diverse mumindalsinvånare och självklart min för tillfället lite småpurkna katt ska det nog fungera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar