söndag 5 juni 2011

...för vem blir inte lite till sig över en civilingenjör??

I högerkanten på laptopen fladdrar en banner förbi då och då:
"eDarling, för singlar med höga anspråk"
Du kan t ex träffa "Anna, inredningsarkitekt" eller "Niklas entreprenör"
Det är väl fantastiskt. De måste verkligen vara lite bättre som människor.
Jag kan inte låta bli att fråga...
finns det någon motsvarighet för oss som inte är riktigt lika lyckade?
"bDarling, för dig som plockar upp tuggummin från gatan"
Du kan t ex träffa "Lisa" som varit sjukskriven ett bra jävla tag nu, och ärligt talat - hon ser inge vidare ut efter alla antidepressiva piller, hon kommer att vara arbetslös till korna kommer hem - för let´s face it - vem anställer psykvrak när man kan välja "Anna, inredningsarkitekt"?
(det vet ju alla att inredningsarkitekter aldrig har haft en dålig dag eller en bokstav på fel ställe)

Just nu är den stora kärleken i mitt liv en oemotståndligt charmig fyrbent varelse som inte bryr sig ett skit om varifrån jag kommer, vart jag ska eller hur jag ser ut, så länge jag öppnar balkondörren, fyller på hennes matskål och kliar henne på magen.
Det känns väldigt tryggt :-)


Charlie bryr sig inte om såna saker som att "Flugan" inte längre är en vacker fjäril... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar