söndag 26 juni 2011

Fållande Fjolla (f.d FotbollsFlata)

Fotbolls-VM har börjat!
Men...
jag vet inte hur det ser ut med mina flatpoäng just nu,
jag kollar på Tyskland-Kanada, självklart
men jag fållar samtidigt....
och jag fållar det fördömda rosentyget....
Till mitt försvar vill jag tillägga att jag använder fållband, fusk, sånt man stryker fast, jag syr alltså inte alls.
Men jag är rädd att jag ändå går plus minus noll, i bästa fall.....

Birgit Prinz, vad kan jag säga, jag vill ha ditt efternamn.... men that´s it.

Sedan jag kom hem från Göteborg har jag gått på sparlåga.
Kanske för att jag fick det där högst välkomna beskedet om ledighet.
Nu har jag kopplat av, kopplat ur.
Sov-genen, den som ingen på fädernets sida tycks komma undan, förnekar sig icke.
I dag masade jag mig upp strax före tolv. En nästan försynt liten Charlie kom och bad om att få bli utsläppt vid halv åtta. Jag öppnade, stängde, somnade om.
Hon har haft sin favoritmappa här i snart två veckor och det märks vem som är nr 1 :-)
Jag har inte längre någon gosig katt som sträcker ut sig bredvid mig på nätterna.
Charlie ligger i sin korg och sover bredvid D:s madrass i lilla rummet och över huvud taget ser jag inte mycket av den där lilla vilda ungen just nu. I bland kan jag se henne ute på gården, i färd med att klättra upp i ett träd eller smyga på någon liten insekt :-) Hon kommer in i bland och tankar på med mat.... hennes päls är blank och alldeles solvarm...

Solen går upp i väst
ner i öst
i vinden anar jag toner från en mumriks harmonika
jag hoppas jag inte hör fel :-)

3 kommentarer:

  1. Ännu ett bevis på att Austens värld är lika stor del som muminvärlden snart... Du inte bara köper rostyg, du fållar det. Men det är okej... Jag har också erkänt den sidan hos mig själv... kram Gran den korta

    SvaraRadera
  2. Men skillnaden, fru Gran, är att du är född sån. Jag håller på att bli något..något.. kånstit....!!

    SvaraRadera
  3. Hojta om du vill ha tillbakz din gröna fina (tuuunga) symaskin! ;-) Du vet var den finns och det är manligt med maskiner, eller hur var det nu... "Aj äm tsö händymän" som Depardieu säger i den där kärleksfilmen. Kram Bättmän

    SvaraRadera