tisdag 7 juni 2011

Bröt Barriären - Gick till Gymet!

Det har aldrig varit så svettigt som i dag, men så har jag å andra sidan aldrig tränat med så mycket övervikt som jag drar omkring på just nu. Desto större anledning att gå dit...  Väl där tycker jag faktiskt att det är ganska kul, och nu känner jag mig så där härligt nöjd över att jag äntligen tagit första steget. Mitt träningskort visar att det har gått mer än ett halvår sen sist, och visst, det kändes på vissa övningar.... inget höjdarodds på träningsvärk i morgon alltså.

Vikten och jag är en evighetshistoria och något jag aldrig får någon större ro över...
Men jag lyckades för några år sen bryta mina dåliga vanor och gå ner från 100 till 65 kg och därför är jag övertygad om att dessa förhatliga femton kilo jag dragit på mig under min sjukskrivning också ska gå att jobba bort... Inte med några mirakelmedel, pulver eller sockersmäckade bars... Jag tror att det enda som fungerar är att tänka långsiktigt, göra förändringar man faktiskt kan leva med, och aldrig förbjuda någonting helt.
Förbud leder så lätt till besatthet ;-)

Klockan tre i natt började kampen som jag däremot aldrig lyckas vinna.... halv fyra masade jag mig upp och släppte ut tjötröven a.k.a Charlie. Min terapeut sa, apropå min arbetslöshet, att det är de som faktiskt tar sig upp på morgonen, klär på sig och äter frukost som klarar sig bäst... till skillnad från dem som sover halva dan. Jag är helt klart en sån människa som kan sova bort halva dan om det finns möjlighet till det, men som läget är nu har jag inte så stort val! Tur jag har det där lilla yrvädret... även om tre knappast kan räknas som morgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar