måndag 16 maj 2011

"som en boll i ett flipperspel..ahahaaa"

Helg i Göteborg
Emotionell karusell
När jag åker hem åker jag hemifrån
och det måste jag förstås ändra på nån dag...

Måndag med motivation minusgrader
Lyckligtvis är jag inte ensam om det
Timmarna passerar i högre hastighet med sällskap av herr T
Tack för dé
"När ni får arbetslust", säger handledaren
och jag måste beundra hennes optimism.

Terapeuten och jag pratar mumintroll i dag.
Igen.
Jag tycker mycket om henne... hon skänker mig (nästan) alltid lättnad...
Jag ger henne ofta associationer, säger hon i dag, hon kommer att tänka på mig i olika sammanhang och jag tror jag har hört det förrut.
Det var i ett annat liv, en annan terapeut, som egentligen var något annat, men det spelade ingen roll.

Tre av varandra oberoende personer har inom loppet av en vecka sagt att jag verkar förvirrad.
Finns det bävrar vid Marklandsgatan?

Det faller snö hagel och insikter i maj.
En av dem är följande:
Jag vill bo där jag en dag kan hitta en kryddburk som är fyra år för gammal i skafferiet.
Jag vill bo någonstans där sådant faktiskt hinner hända.
Jag vill hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar