onsdag 4 maj 2011

Inte riktigt en kunglig toilette

Jag kan inte sova. Min toalettstol håller mig vaken. Varannan minut gurglar den sig högljutt och jag vaknar, trots öronproppar, och jag... jag håller på att bli smått hysterisk här på Hispan...
Rörmokaren var här i går, men han var dessvärre inte svaret på mina drömmar.
Han beställde hem nån reservdel till eländet och skulle återkomma i dag, men... icke.
Min femte natt här i mitt nya hem lär inte bli särskilt mycket roligare än de fyra första.
Jag kan inte påstå att jag är mitt allra mest charmerande jag på dagarna...
Detta skyller jag nu helt på min toalettstol.
Vilken härlig förenkling.

D har tillfälligt flyttat in i mitt lilla arbetsrum. Hennes lägenhet är ett enda kaos, där det just nu inte finns golvyta ens för en madrass. Så, ingen rast och ingen vila den här helgen heller, i stället ska vi försöka göra röran till nåt slags bostad.
Jag behöver kanske inte skriva någon på näsan med att jag just nu är jävligt trött.....
Dessutom har jag just den här veckan ökat på min arbetstid med en timme om dagen. Det kan tyckas ungefär lika begåvat som att jag trappade ner min antidepressiva medicin samtidigt som D dumpade mig!
Men jag tycker liksom att livet blir så mycket mer spännande om man hela tiden väljer det svåraste alternativet ;-)

I stället för Riesen har jag ett annat knep när det gäller att koppla av...
eller ett, jag har några stycken...
Jag beger mig till exempel då och då till Rosengåva
och det var när jag tittade upp från bladen som jag såg skuggspelet på min vägg



















Och jag begär inte att någon ska förstå... men för mig är det här en droppe ur glädjekällan som ger mig det jag behöver för att orka. Och om ledmotivet dessutom framförs av en kvinna med norskklingande efternamn så går jag ännu några extra steg :-)



6 kommentarer:

  1. Vad jobbigt att du inte kan sova ostört trots öronproppar. Det måste vara ett otroligt ljud om det inte ens hjälper med öronproppar för att få sova ostört. Själv så hör jag knappt nått när jag har pluggat in propparna djupt i öronen. Så skönt att plugga in dem när man går och lägger sig och helt och hållet stänga ute omvärlden.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är en sanslös akustik i den där stolen! Jag har vant mig att sova med de där plopparna, och har nu väldigt svårt att sova utan - oavsett toabekymmer eller ej ;-)

    SvaraRadera
  3. Känner igen det där med att det är svårt att sova utan öronproppar när man väl har vant sig. Dock inte nått större problem med att vara beroende av öronproppar. Har du något tips på sköna proppar att sova med? Ibland får jag ont av de jag har.

    SvaraRadera
  4. Jag har provat vanliga skumgummiproppar, men de kliar! Gick över till apotekets gröna silikonproppar i stället, de som ser ut som små granar. Jag köper de minsta, men eftersom jag tydligen är lite vanskapt i öronen och har extremt smala hörselgångar så måste jag klippa av propparna i ändarna. Men sen funkar de för mig!

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset om öronproppar. Jag var in på apoteket och köpte öronpropparna du tipsade om. De satt bra och var verkligen sköna. Dock tyckte jag dem var lite väl hårde att sova med. Blir dock perfekta till sommarens konserter och bad. Passade också på att köra de rosa öronpropparna av vax. De var verkligen helt underbara. Hur sköna som helst kände inte ens att jag hade dem på mig. Dämpade bra och gjorde inte det minsta ont. Glömde till och med ta av mig propparna på när jag vaknade och klev upp. Kom först på att jag hade dem på mig när jag inte hörde vad kollegorna så när jag kom till jobbet.

    SvaraRadera
  6. :-) Då måste jag prova de rosa! Kan vara bra om man inte skulle orka lyssna på kollegorna ;-)

    SvaraRadera