söndag 22 maj 2011

Guldkorn

Jag måste återvända till Lill Lindfors, det är absolut nödvändigt!













Åh vilken morgon
åh vilken härlig dag
jag känner mig så frisk och stark och så fantastiskt glad
Åh vilken känsla när drömmen var slut
att vakna mitt i vardan full av vilja och av krut

Och veta att jag kan
och jag vill
och jag ska
och jag törs

I dag är en glad dag i dag är en fest
i dag är bra dag i dag är jag bäst
och jag vill skänka värme åt alla och envar
det är sån här som jag vill vara alla min dar

Och jag vet att jag kan
och jag vill
och jag törs
och jag ska

Och lever gör dagen
och lever gör jag
och jag ska göra allt som jag har längtat till i dag
om tiden är elva eller hon är sju
det spelar ingen roll för jag, jag lever här och nu

♪♫♪ ♫♪ ♪♫ ♪ ♫♪ ♪♫♪ ♫♪ ♪♫♪♫ ♪♫♪ ♪♪♫♪

Alltså, lyssna på de här gamla låtarna, de är fantastiska! Skivan "Du är den ende" säljer fortfarande som smör i Japan, trots (eller tack vare?) att de inte förstår ett ord, men känslan, vi pratar känslor här! Den här kvinnan har sannerligen förmågan att förmedla både glädje och förtvivlan....... "När jag har sminkat av mig all min make-up, oh don´t wake up" är inget annat än genialt! (ur: Älskar du mig också när du vaknar).

Min nya devis
bär frukt
för jag vill
och jag kan
och jag törs
och i dag är jag faktiskt bäst ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar