måndag 30 maj 2011

...en eftermiddag hos kärleksdoktorn...

Ännu mer på egna ben; jag har nu sommaruppehåll från min terapi.
Jag fick en del med mig att tänka på,
och i all välmening, men ändå helt i onödan, kloka råd och tips inför ev-en-tu-ell (ja det måste skrivas så) kommande kärleksrelation
(oroar hon sig för, eller hoppas hon på, att jag ska ge mig ut och jaga över sommaren så har hon helt missat min sommarsvada - jag går inte ut ur min lägenhet förrän man kan känna doften av oktober)

"När man drabbas av förälskelse blir man inte klok", sa terapeuten.
Det är skönt att höra från ett proffs, även om jag nog har haft mina aningar.
Jag försäkrade henne om att jag inte har några planer på att förälska mig.
Hon sa att det faktiskt kan drabba en när som helst.
Jag påminde henne om var jag bor någonstans
och anade jag inte en medkännande glimt i hennes ljusblå ögon?
(medelåldern i den här stan ligger någonstans strax under hundra och för övrigt bär de flesta dok och är gifta med gud)
Hon tyckte dock att det verkade trist om jag skulle slå igen porten för alltid.
"Men det kanske är lite för tidigt", sa hon sen.
Kanske det.
Och hennes kloka råd kommer alldeles för sent :-)

"The heart is broken, there´s nothing to break"

FAN vad trött jag blir på grannkatten... tur att Charlie guidar mig i jakten på skvättarna....

Någon mer än jag som blivit av med ett rivjärn i samband med en separation?

Ytterligare en modellagentur har ringt mig, sist var det Stockholm, i dag Norrköping.
Men jag säger Nej
I say No
För det har jag lärt mig
eller ja, jag kan i alla fall kan stava till det
(svara i telefon har jag fortfarande vissa problem med)

1 kommentar:

  1. Kärleksdoktorn har dessvärre rätt i en sak, man träffar ofta någon just när man ända in i hjärtat inte vill, så risken finns. Därmed inte sagt att man måste flytta ihop och tjolahoppa vidare helt och fullt. Saker kan vara vad de är och du måste få vara den du är och blir! Ordet nej är bra och skönt. Ett tydligt nej ger också en möjlighet att säga JA. Fru Gran den korta

    SvaraRadera