fredag 22 april 2011

Rolling on

Det blir ljusare, såväl inomhus som utomhus...



















...och utanför mitt köksfönster börjar det grönska:



















Jag hoppades, men vågade kanske inte tro på att jag skulle orka göra någon form av arbetsinsats i dag. I går var jag så trött att jag började grina på jobbet... men till min stora lättnad har jag orkat med att både köra grejer och måla borta på Hispan i dag.
Jag blev nästan färdig med mitt lilla arbetsrum, men eftersom jag var så blixtrande snabb i dag så fick jag bromsa mig och låta färgen torka :-) 
Åkte till Östensons och köpte en glass.
Tip Top, dagen och mig själv till ära.
I morgon åker vi till D:s lilla lya för fixelidon, men på söndag kan jag kanske bli klar med målningen.

Det börjar bli skarpt läge. Nästa helg lämnar vi slottet och beger oss till varsin koja.
Och det ska faktiskt bli ganska skönt...
"Egentid", vad sägs om det?
"Att tiga är guld" - känn på den en stund...
(är inte guld väldigt åtråvärt, eller är det bara jag som tycker det?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar